čtvrtek 27. září 2012

Moje první deka - pro Šimonka

Před časem jsem se tu zmiňovala o svém nákupu u Mellu. Protože se ochladilo a doma se mi povalovaly krásné látečky z kolekce Scoot (Deena Rutter - Riley Blake Designs) , pustila jsem se do deky pro Šimonka, abych ho v těch chladných dnech nestudily nožičky.


Původně jsem měla v plánu něco zcela jiného. Na stole mi ležely nejrůznější nákresy, barvičkami to jen hrálo, pastelky jsem musela několikrát ořezávat. Až nakonec jsem při brouzdání na netu našla deku, která mi hned padla do oka. Okamžitě jsem se pustila do řezání, žehlení a šití.....a tady je výsledek.


Je to vlastně deka i povlečení v jednom. Přední strana je podšita termolínem pro zpevnění a jednoduše rovně prošita v několika švech. Na zadní straně, která vznikla z té krásné písmenkové látky, je psaníčko. Takže tu máme jednu slabou deku nebo do ni mohu vložit nějakou výplň a rázem je z ní silnější deka pro chladnější dny. Právě v ní mám peřinku 80 x 80 cm, která původně byla vnitřkem jedné staré zavinovačky. Až se konečně dostanu do Ikea, koupím tam přikrývku Mysa Gräs a z ní si tu výplň udělám.


Je mi jasné, že se svým výkonem nemohu rovnat s dekami mnohých z vás, které jsou složité, nádherně prošívané a plné aplikací. Ale i tak jsem na sebe strašně pyšná a tetelím se blahem pokaždé, když s ní malého Šimonka přikrývám. Jak málo stačí ke štěstí.

To volné prošívání jsem zkusila i já. Když jsem to trénovala, tak mi to docela šlo a s výsledkem jsem byla spokojená. Když jsem to ale začala na dece, rozklepaly se mi ruce a výsledek byl příšerný. Tak jsem to poctivě vypárala a prošila místy rovně.

Musím si to prošívání na něčem natrénovat. Třeba na pohlednici do nové společné akce, o které psala Ajka na svém blogu.

Snad se i já stanu časem odvážnější a budu se pouštět do složitějších projektů. A třeba časem dojde i na to prošívání. Už teď se starší Matýsek dožaduje své vlastní deky.....tak uvidíme....:-D

7 komentářů:

  1. to se to krásně šije na malé děti.... užívej si to... za pár let, až budou o hlavu větší než ty, budeš zápasit s dekou 2x2 metry:-)))
    Tak šup, a teď rychle další krásnou deku pro Matýska!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná deka!Já se do deky odhodlávám už dlouho,ale ještě jsem nezačala. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, to je ale krásná deka, moc se Ti povedla a vybrala jsi překrásné dětské látečky. Určitě hřeje dvojnásob, protože je od Tebe :-) Jsi šikula. Mějte se príma. Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Moni,je nádherná, moc se ti povedla:-)To bude Šimonkovi parádní teplíčko:-)

    OdpovědětVymazat
  5. ty látky jsou krásné a deka opravdu parádní. tento týden rozdávám na mém blogu dárečky. přijd si zasoutěžit :-) s.

    OdpovědětVymazat
  6. Deka je parádní a složité věci se stejně ohledí. Já mám ráda jednoduché projekty, mají své kouzl. Druhá deka už bude pro tebe hračka. J.

    OdpovědětVymazat
  7. moc pěkný výběr látek

    a calzone vypadá také skvěle

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé komentáře....:-)